Rabasova galerie RakovnÃk Heroldova sÃò 13. dubna 2017 v 19.00 h
| Carl Philipp Emanuel Bach (1714 – 1788) – Sonáta g-moll Wotq 135 pro hoboj a cembalo (Adagio, Allegro, Vivace) Jean-Philippe Rameau (1683 – 1764) – La poule (Slepice) pro cembalo sólo Antonio Vivaldi (1678 – 1741) – Sonáta c-moll RV. 53 pro cembalo sólo (Adagio, Allegro, Andante, Allegro) François Couperin (1668 – 1733) – XI. Concert royal pro hoboj a cembalo (Majesteusement, Allemande, Seconde Allemande, Courante, Sarabande, Gigue, Rondeau) Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) – Sonáta g-moll BWV 1030b pro hoboj a cembalo (Bez oznaèenÃ, Siciliano, Presto)
Barbara Maria Willi Nìmecká cembalistka Barbara Maria Willi vystudovala ètyøi vysoké školy (Freiburg, Strasbourg, Salzburg, Brno). Na salcburském Mozarteu absolvovala s vyznamenánÃm, na brnìnské Masarykovì univerzitì zÃskala doktorský titul za výzkum generálbasového stylu v 17. stoletÃ. Ke studentským úspìchùm patøila také cena „Prix dÂ’encouragement – special mention” v cembalové soutìži v Bruggách. Ted už je sama profesorkou, a to na Janáèkovì akademii múzických umìnà v Brnì, kde založila v roce 2014 nové oddìlenà staré hudby, které v souèasné dobì øÃdÃ. Jako specialistka na historické klávesové nástroje (cembalo, hammerclavier, varhany) spolupracuje s pøednÃmi umìleckými osobnostmi a vystupuje na významných pódiÃch (Rudolfinum, Concertgebouw Utrecht, Konzerthaus Wien). Natáèela øadu kritikou ocenìných CD, jako napøÃklad sonáty J. H. Schmelzera z kromìøÞské hudebnà sbÃrky (cena nìmecké hudebnà kritiky) nebo CD „Salve Mater“ s gotickou hudbu pro varhany a hlasy (cena francouzské hudebnà kritiky Choc du Monde de la Musique/šok hudebnÃho svìta). V roce 2000 spolupracovala s mezzosopranistkou Magdalenou Koženou a Thierry Grégoirem na projektu Händelovských kantát v rámci festivalu Concentus Moraviae. Televiznà pøenos z tohoto projektu byl ocenìn prestižnà cenou na televiznÃm festivalu Zlatá Praha 2000. Cembalistka je oblÃbeným hostem televiznÃch poøadù, vystoupila na pozvánà Marka Ebena v poøadu Na plovárnì, jejà myšlenky zaznìly v Noci s Andìlem, ale také v dokumentech BRAVO a Terra musica. V roce 2011 publikovala generálbasovou detektivku. Barbara Maria Willi byla v roce 2005 èlenkou komise Mezinárodnà cembalové soutìže v rámci Pražského jara, na kterém zároveò vystoupila. V Brnì založila úspìšný cyklus koncertù staré hudby pod názvem Barbara Maria Willi uvádÃÂ… Vilém Veverka V Praze narozený hobojista Vilém Veverka (1978) patøà k nejrespektovanìjšÃm èeským interpretùm. Absolvoval Pražskou konzervatoø (F. X. Thuri), Akademii múzických umìnà v Praze (Libìna Séquardtová) a opakovanì se úèastnil kurzù významného francouzského hobojisty Jeana-Louise Capezzaliho. ZásadnÃm impulsem v jeho umìleckém rozvoji však bylo úèinkovánà v „Gustav Mahler Jugendorchester“ a následné studium u pøednÃho nìmeckého hobojisty Dominika Wollenwebera na Hochschule für Musik Hanns Eisler v BerlÃnì. Jeho profesnà rozvoj podstatnì obohatilo i dvouleté pùsobenà v BerlÃnské filharmonii (stipendista Karajanovy nadace). VÃc než inspirátory mu byli též špièkovà zahraniènà hobojisté – Albrecht Mayer, Hansjörg Schellenberger, Maurice Bourgue èi Heinz Holliger. Nastoupená cesta vyvrcholila jeho vÃtìzstvÃm v jedné z nejprestižnìjšÃch hobojových soutìžà – Sony Music Foundation (Tokio, 2003). Jako sólista na sebe V. Veverka upozornil provádìnÃm soudobé hudby, dnes jeho repertoár zahrnuje dÃla všech stylových obdobà – od baroka po souèasnost. Spolupracuje s významnými èeskými i zahraniènÃmi orchestry, k nimž patøà zejména PKF – Prague Philharmonia, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Symfonický orchestr Èeského rozhlasu, Filharmonie Brno nebo Tokyo Philharmonic, Vancouver Symphony Orchestra, Bayerisches Kammerorchester, Münchener Kammerorchester, Slovenská filharmonie, Filharmonie Krakov atd. Nahrál a v èeských premiérách provedl øadu nároèných skladeb druhé poloviny 20. stoletà (L. Berio, B. Britten, E. Carter, M. Feldman, W. Rihm, I. Yun, B. A. Zimmermann), vèetnì koncertù Bohuslava Martinù a Marka Kopelenta (A Few Minutes with an Oboist). Jeho interpretaènà všestrannost podtrhuje nejen prvnà èeská kompletnà nahrávka Dvanácti fantazià pro hoboj sólo Georga Philippa Telemanna (Supraphon), ale také prvnà souborné provedenà Triových sonát Jana Dismase Zelenky s „Ensemble Berlin-Prag“, který v r. 2011 spolu se èleny BerlÃnské Filharmonie založil. Vilém Veverka je sólistou Filharmonie Brno, primáriem „PhilHarmonia Octet“ a ambasadorem francouzské firmy „Buffet Crampon“. V roce 2014 pùsobil jako „Artist in Residence“ na významném nìmeckém festivalu „Mitte Europa“. V záøà roku 2015 vydal u Supraphonu dalšÃ, v poøadà tøetà sólové album – koncerty J. S. Bacha, A. Vivaldiho a G. Ph. Telemanna, které nahrál exkluzivnì s Ensemble 18+. Tato nahrávka je považována za nejlepšà èeskou desku svého druhu – na této desce se zásadnì podÃlela i Barbara Maria Willi, se kterou Vilém Veverka systematicky spolupracuje (také v Ensemble Berlin-Prag) od roku 2007. Letos na jaøe pak vydává, opìt pod znaèkou Supraphon, s Kateøinou Englichovou album „Impressions“.
|